Mama!

19 april 2019 - Willemstad, Curaçao

Hallo lieve mensen! Dat is een tijdje geleden.
Sorry! Maar ik heb zoveel leuke dingen gedaan dat mijn blog toch echt even moest wachten. Ja ook mijn leven hier in het relaxte curaçao wordt een stuk drukker. Ik word mezelf bewust van het feit dat ik deze drukte zelf creëer. Hier word ik me nog meer bewust van als mijn moeder komt met haar vriendinnen die met hun drukke planning moeite hebben met de flexibiliteit die ik hier aangeleerd heb. Grappig is dat omdat ik eerst zelf ook zo was. Maandag heb ik nog een lekker dagje gewerkt waarna ik doorgereden ben naar Hato om mijn moeder en haar vriendinnen op te halen. Daar stond ik dan! Wachtend op dat oh zo bekende en vertrouwde gezichtje. Ik merkte dat ik emotioneel werd toen de eerste mensen door de poortjes liepen. Bij een van de laatste mensen zat dan uiteindelijk mijn lieve moedertje. Ik heb haar denk ik wel 5 minuten lang geknuffeld! Hierna hebben we een poging gedaan tot hun auto ophalen (uiteindelijk pas de volgende dag geleverd) en hebben we het hotel verkend. Waar de vriendinnen van mijn moeder twijfelde aan hun tevredenheid over het hotel zag ik een prachtig luxe hotel, waardoor ik me bewust werd van het feit dat ik totaal geen luxe meer gewend ben. Ik denk eerlijk gezegd dat het goed is om zo nu en dan je verwachtingen is terug te schroeven, zo van zelf sprekend is een niet rammelende auto of een warme douche niet! Woensdag moest ik gelijk weer werken, wat leuk was is dat we een activiteitendag op het strand hadden waarbij we BBQ verkochten op het strand. Mijn moeder is gezellig naar het strand gekomen om de mensen van mijn stage te leren kennen en een heerlijk hapje te eten. Verder heb ik die dag mijn angst om diep in het water te gaan overwonnen. Ik heb heerlijk diep gesnorkeld met de hele groep jongeren waarbij ik een boel prachtige visjes heb gezien. Het was een relaxte dag waarbij een andere kant van cliënten en begeleiders te zien was. Hierna heb ik nog gesport en hebben we heerlijk bij Saint Tropez (een beach club met infinity pool) gerelaxt en gegeten. Wat een leventje he!? Besef ik me als ik dit typ. Donderdag avond zijn we na mijn werk naar punda vibes gegaan om van straat muzikanten en het vuurwerk te genieten en heb ik mijn moeder meegenomen naar de club waar ik salsa dans om mijn pas aangeleerde skills te laten zien. Vrijdag heb ik op mijn werk tienermoeders met hun kinderen bij de therapie op paarden begeleid, waar een enorme spierpijn in mijn rug aan overgehouden heb; ik moest namelijk het paard en de kinderen tegelijkertijd begeleiden. Zaterdag hebben we een workshop chichi's schilderen gevolgd en hebben we punda verkend. Verder hebben we heel de dag lokaal gegeten; enorm veel vlees! Zondag zijn we naar klein Curacao gereisd met boot miss ann waar ik heb gezwommen met schildpadden en een leuk belgs meisje; Inne heb leren kennen. Kortom een drukke maar gezellige week! Ik moet jullie heel eerlijk bekennen dat ik het niet erg had gevonden om met mijn moeder het vliegtuig terug naar Nederland te nemen. Het is een leuk leven hier maar ik besef me dat ik enorm goed leventje heb in Nederland! Nu is het hier Pasen; Bon Pasku! (Fijne pasen) Iedereen is vrij van vrijdag tot en met maandag doordat hier redelijk veel katholieken wonen. Mij hoor je niet klagen! En dinsdag komt mijn lieve zusje laura met mijn nichten alweer. Nogmaals, wat een leventje he!

1. T.F.M van de Velde:
    19 april 2019
    Ik was super blij je te zien. Je heb ons een mooie week in Curaçao bezorgd. Iets om nooit te vergeten. Fijne paasdagen van Filip en mij. ❤😘
  2. Oma van Driel:
    20 april 2019
    Geweldig! Wat heerlijk dat weekje met je Mama. En je er weer op verheugen je zusje te zien. Dat wordt ook weer genieten. Een hele dikke knuffel en heel veel liefs. xxxx
  3. Rick:
    28 april 2019
    Je hebt vast wel weer iets te schrijven ondertussen ))