Een maand!

2 april 2019 - Willemstad, Curaçao

Een maand lang leven op een tropisch eiland.
Een maand de klok 5 uur later, een maand leven in 28 graden.
Een maand lang een koude douche. Een maand lang leven in een huis met 4 andere meiden.
Een maand lang Bon Dia. Wauw wat vliegt de tijd!

Deze week begon ik vol goede moed aan een nieuw project op mijn werk.
Ik ben toegewezen aan een therapeutische werkplaats waarbij ik me samen met een leermeester over de jongeren mag ontfermen. Mijn conclusie was echter dat deze jongeren motivatie miste... Motivatie om te werken binnen deze werkplaats. Ze leken namelijk liever niks te doen...   Ik besloot te gaan bladeren in mijn tabladen met werkervaring en ineens kreeg ik een idee; producten maken en die verkopen in het restaurant. We hebben veel 'zwerfafval' dat gebruikt kan worden bij het maken van deze producten, het hoeft dus niet eens veel te kosten. Dit is belangrijk bij Stichting Equine Curacao omdat zij bestaan door fondsen. Ik heb enkele simpele voorbeelden gezocht op pintrest en deze voorgelegd aan de jongeren. Deze gingen er enthousiast mee aan de slag! Waar ze eerst constant sturing nodig hadden, zetten ze nu zelfstandig producten in elkaar. Wat voelde ik me enorm trots op de jongeren, en het leukste is; zij zelf ook! Trots riepen ze de rest van de begeleiding om de nieuwe producten te laten zien. Om de twee weken worden de jongeren beoordeeld door middel van een competentielijst. Ook de vaardigheden van de jongeren gaan er zichtbaar vooruit met ingang van het nieuwe project.

Verder heb ik van de week veel gesport. Ik heb 2 groepslessen bij de sportschool gevolgd en 2 danslessen bij een cubaans barretje in een kleurrijk steegje dicht bij mijn huis. Ik voel me heerlijk nou ik het sporten weer helemaal opgepakt heb! Ik krijg er energie van en ik voel me een stuk zelfverzekerder. Het verbaas me hoe goed de danslessen gaan. Binnen 3 danslessen heb ik echt al veel geleerd! Deze danspasjes heb ik kunnen oefenen in het weekend. Er was namelijk een groot feest bij Madero waar we met het hele huis naartoe zijn gegaan. Ronnie Flex maakte er een echt feestje van! Er hing een heerlijk relaxte sfeer waarin iedereen danste en gek deed. Kortom; top avondje! De volgende dag werd duidelijk dat iedereen deze mening deelde.

Ook heb ik een nieuwe auto! Ja ja, de lang verwachte knal roze jeep, met open achterkant is aangekomen! In deze auto ervaar ik de ultieme island experience! En blijkbaar niet alleen ik... Ook een zwerver die hier(aan het afval in mijn auto te zien) in de nacht rustig enkele sigaretjes heeft gerookt en wat heeft gegeten. Vervolgens vond hij mijn radio zo mooi dat hij hem mee heeft genomen. Dt is jammer! Dat wordt dus aankomende weken zonder radio rondrijden.

Volgende week zal mijn moeder met enkele vriendinnen naar het eiland komen, hier kijk ik al naar uit! Verder staat er een sportdag met de jongeren gepland waarbij we activiteiten in de zee en op het strand zullen doen. Een leuk vooruitzicht dus!

1. Oma van Driel:
    2 april 2019
    Geweldig! Wat een prachtige stimulans voor je dat dit project met de jongeren hun aan de activiteit heeft geactiveerd. En het gaat dus goed met je, heerlijk! Heel vel liefs en een dikke knuffel en nog veel succes.
  2. T.F.M van de Velde:
    4 april 2019
    Wat een mooie ervaringen zeg. Je verricht daar goed werk hoor ik. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig en hoop een keer mee te mogen kijken waar je werkt. Tot snel lieverd. Xx
  3. Rick:
    8 april 2019
    Mooi schat. Ik heb je blog met groeiende trots gelezen. Trots om je motivatie, trots om je vastberadenheid, trots om je je leven oppakt in je nieuwe leefomgeving maar vooral ook trots om je positieve instelling.
    Die komt namelijk door heel je tekst heen naar boven, en dat is heerlijk om te lezen.
    Ik ben blij en trots oo je. LY XX