De laatste weken

12 juni 2019 - Terneuzen, Nederland

De laatste weken zijn letterlijk voorbij gevlogen!
14 dagen voor mijn vertrek ging mijn laatste werkweek in...
Dit was een gezellig drukke week waarin ik langzaam mijn leertraject heb kunnen afsluiten op de plek waar ik me afgelopen tijd heb mogen ontwikkelen. Het voelde gek om dingen voor de laatste keer te doen... Op woensdag zag ik de jongeren voor de laatste keer. De jongeren hadden wat werk uitgesteld waardoor er nog hard aan de bankjes gewerkt diende te worden. Aan het einde van de dag stonden er 2 mooie bankjes als eindproduct klaar. Wat nog veel mooier was is het proces dat de jongeren hebben ondergaan. Doordat het lastig was deze bankjes te maken hebben de twee teams samen gewerkt. Bij de prijsuitreiking hebben we de twee teams hiervoor beloond met en taart, een uitje naar strand naar keuze en voor ieder team een bijpassende quote die hun leerproces tijdens de wedstrijd symboliseerde. Ook ik werd beloond voor mijn inzet tijdens de stageperiode. Hierbij werden er lovende woorden gesproken 'Je was voor ons als een volwaardige collega, je bent altijd positief, energiek, creatief, daadkrachtig!'. Woorden die voor mij voelde als een groot compliment. Toch voel ik me altijd lichtelijk ongemakkelijk bij het ontvangen van complimenten. Op dat moment viel er wel een grote last van mijn schouders; Ik ben goed genoeg! Ik besef me ineens dat ik de stress van presteren in Curacao niet als minder ervaren heb, dit had ik wel verwacht en gehoopt in een land vol met rust, manjana's en tranquilo's. Ik kom tot de conclusie dat dit beestje in mij zit en dat ik hier niet van kan weglopen. Gelijk een goed leerdoel voor aankomende periode want ik ben ervan overtuigd dat iets meer zelfverzekerdheid me tot een betere professional zal maken. Donderdag was het net als in Nederland hemelvaartsdag en dus ene vrije dag! Op deze dag kwam mijn lieve vriendin, tevens medestudent en toekomstige collega naar het zonnige eiland gevlogen. We begonnen haar vakantie goed met float-fest, een groot feest in de turquoise blauwe wateren van Curacao. Gelukkig zijn we op tijd naar huis gegaan want er heeft later op de avond een schietpartij plaatsgevonden waar meerdere medestudenten getuigen van waren. Op dit moment kan ik niet wachten om me weer in het veilige Nederland te bevinden. Vrijdag was mijn laatste werkdag. Marije is die dag alleen naar klein Curacao gegaan. De laatste week hebben we besteed door een laatste keer de mooiste en lekkerste strandjes, eetplekjes en zonsondergangen bezocht te hebben. Ook hebben we nog een keer een quad tour gedaan, de berg beklommen en mijn werk bezocht! Nogmaals, het is gek om dingen voor de laatste keer te doen maar het voelde wel goed! Ik was er klaar voor om weer naar huis te gaan en mijn vrienden en familie weer in de armen te sluiten.

1. T.F.M van de Velde:
    12 juni 2019
    Het is weer heerlijk je thuis te hebben. 😘
  2. Rick:
    20 juni 2019
    Je verhaal gelezen... ik weet het, erg laat. Heb er daarom niet minder naartoe geleefd om je weer hier te hebben.
    Als ouder was het therapie in loslaten als je volwassen kind zolang zover weg is. Ik wist dat dit onderdeel van je studie heel erg belangrijk voor je was en zou bijdragen een jonge professional van je te maken.
    Gezien je recensies is dat zeker waarheid geworden en is ons vertrouwen daarin alleen maar bevestigd. Zelfs een o voorziene situatie die je onzekerheid moet hebben getriggerd, het uitvallen van één van de begeleiders, heeft jou turbo geactiveerd. Onthoudt dat voor de rest van je leven en je carriere. Je bent zo sterk als je moet zijn op de momenten dat het erop aankomt. Ik weet zeker dat je iets hebt achtergelaten bij de jongeren waarmee je gewerkt hebt dat hen heeft geleerd net iets verder te kijken, te laten zien dat net dat ene stapje meer een situatie positief kan veranderen en perspectieven biedt.
    Ik ben erg trots op je en net als je moeder héél blij dat je weer thuis bent, anders dan voorheen, sterker en een hele mooie ervaring rijker. Je bent een kanjer xxx.