Actie!

26 mei 2019 - Willemstad, Curaçao

Actie, iets waar mijn vriend en ik allebei heel vrolijk van worden!
Deze week stond in het teken van actie! Ik heb deze week woensdag en donderdag vrijgenomen wat betekend dat enkel maandag en vrijdag over waren om te werken. Dinsdag hebben we het er gelijk van genomen en een quad tour ingepland. Ik was vergeten hoe gaaf dat was!  Meneer dacht dat hij meer tijd achter het stuur door mocht brengen maar helaas, het vrouwtje vond het ook leuk. De Tour liep langs de east-coast; de wat wildere onbewerkte kant van Curacao. Enkele weken geleden heb ik met mijn huisgenootje zitten fantaseren over wat er aan deze kant van het eiland te zien zou zijn. Dat bleek een een hoop woestijn en Mundi (Bosgebied!) te zijn. Enorm leuk om met de quad doorheen te racen. In onze adrenaline rush besloten we om woensdag maar gelijk de berg te beklimmen, zelfs voor ons sporters was het beginnetje nog best vermoeiend! Eenmaal de ademhaling onder controle was het een fluitje van een cent, met een prachtig uitzicht en enkele blauwe plekken als beloning. In de middag heb ik Marco meegenomen naar enkele mooie plekken op het eiland waar hij nog niet was geweest, dit vond ik erg leuk omdat  ik had verwacht dat hij alles al gezien had. Donderdag zijn we in het centrum gebleven, we hebben gegeten bij de ronde markt waar je heerlijk lokaal voedsel kan kopen. De sfeer was erg leuk en gemoedelijk, ik denk vooral omdat Marco de taal goed beheerst. Mijn nieuwste verslaving; aripa di pompuna. Een pannekoek van pompoen. Niet gelogen de lekkerste pannekoeken die ik ooit in mijn leven gegeten heb! Verder hebben we in de avond een Otrobanda tour gedaan waarin we allerlei grappige weetjes over architectuur en de geschiedenis van Otrobanda te weten zijn gekomen.
Vrijdag moest ik een dagje werken, waar ik natuurlijk alles behalve zin in had. Wel was het leuk om de kindjes van de tienermoeders weer eens te zien. Die kleine knuffelkontjes waren me nog lang niet vergeten hoor! ‘Tanchie, Tanchie’. Zaterdag zijn we naar kleine strandjes gegaan waarvan bijna niemand het bestaan weet. Prachtig kleine prive strandjes; heerlijk! Hierna hebben we nog een keer geluncht bij karakter en rond 8 uur doorgereden naar zanzibar waar het feest van de avond te vinden was. Hier ging ik feestelijk met mijn lieve vriend en wat vriendinnen mijn 25 jarige levensjaar dansend in op het nummer ‘happy birthday to you!’ Blijkbaar was er nog iemand jarig, wat een geluk.
Toen ik terug thuis kwam moest ik extra lang in de badkamer blijven (waar het overigens bloedje heet was, haha!) Om daarna een prachtig versierde kamer in te lopen. Wat heb ik toch een enorm lieve vriend. De volgende dag moest ik om 8 uur opstaan want meneer had een ontbijt geregeld bij een top restaurant; bij blauw! Waar ik de lekkerste brownie ever gegeten heb. Vervolgens gingen we met een grote groep studenten richting het bootfeest waar we de rest van de dag vertoeft hebben. Helaas kreeg ik in de avond last van enorme buikkrampen, wat later een veelvoorkomend buikvirus bleek te zijn. De dagen erna heb ik met enorm veel buikpijn toch zoveel mogelijk proberen te onderenemen want het waren toch Marco zijn laatste dagen op het Eiland! Woensdag hebben we een jetskitour gedaan waarbij we (ondanks pech onderweg) de blauwe kamer hebben bezocht. Wat is dat prachtig zeg! Lichtblauw water met zwermen visjes die om je heen zwemmen. Donderdag was het helaas Marco zijn laatste dag op het eiland. Na onszelf nogmaals helemaal rond gegeten te hebben (Lekkerste oreocheesecake @ noa!) was het tijd om afscheid te nemen… Wat heb ik gewenst dat ik mee terug in dat vliegtuig kon! Maar nee… Ik heb nog even tijd nodig om alles hier netjes af te ronden. Nog maar 2 weken en dan vlieg ook ik alweer naar huis! Het voelt nu ineens als het einde… De laatste periode is officieel aangebroken. Volgende week mijn laatste stageweek waar we de prijsuitreiking van de bankjes wedstrijd en tevens een grote BBQ gepland hebben en donderdag komt mijn lieve vriendin Marije overgevlogen waarmee ik de laatste anderhalve week zal doorbrengen. Ik heb er al zin in! <3

1. Marco:
    26 mei 2019
    Super leuk om te lezen dushi, wat ben je toch een enorme lieverd! 😍😇 Geniet van je laatste daagjes samen met Marije, ik kijk er al wel naar uit om je op te halen van Schiphol! :$
  2. T.F.M van de Velde:
    26 mei 2019
    Weer een heerlijk verhaal om te lezen. Zo mooi dat jullie samen hebben genoten. Geniet van je laatste week met Marije en dan eindelijk weer thuis. Ik kijk er naar uit. Tot gauw. 😘😘
  3. Oma van Driel:
    27 mei 2019
    Heerlijk. DiT weer te lezen. Wat hebben jullie samen weer genoren nog even de laatste loodjes. Maar dat afscheid zal niet mee vallen. Maar terug zijn zal ook weer heerlijk zijn
    Veel liefs en dikke knuffel. xxx